Israel Aircraft Industries Kfir
Prototyp původního letounu Kfir (lvíče), jenž poprvé vzlétl 19. října 1970. spojoval drak francouzského stroje Mirage III a licenčně vyráběný proudový motor GE-J79 s přídavným spalováním z letounu F-4 Phantom II. V letech 1974-1975, kdy se kfir dostal do výroby, byl i drak verzí izraelského letounu Mirage 5 (Nesher) vybaveného elektronikou rovněž izraelského původu. Letounů Kfir-C1 bylo vyrobeno pouze 27 a později jich 25 bylo prodáno americkému námořnictvu a námořní pěchotě, jež je používali jako letoun „afresor“ pod označením F-21A.
První z 185 letounů Kfir-C2 začaly sloužit v roce 1976. Na vnější části vstupních otvorů měly kachní plochy. Všechny stroje C1 byly upraveny na standardní letouny C2.
V roce 1983 se představil Kfir-C7, který je zdokonalenou verzí letounu C2 s výkonnějším motorem a lepšími výkony. Může též nést „inteligentní“ zbraně, má moderní kabinu a je vybaven pro tankování paliva za letu.
Kfir, považovaný za nejvýkonnější vývoj strojů Mirage, bude pravděpodobně vyřazen na počátku tohoto tisíciletí.
Pohonná jednotka: | 1 x TRD IAI Bedek Division (General Electric) J79-J1E / 83.40 kN |
Rozpětí: | 8,22 m |
Délka: | 15,65 m |
Výška: | 4,55 m |
Nosná délka: | 34,85 m2 |
Prázdná hmotnost: | 7285 kg |
Maximální hmotnost: | 16500 kg |
Max.rychlost: | U země : 1389 km/h (M=1.13) Ve výšce 11000m : 2440 km/h (M=2.30) |
Dostup: | 17500 m |
Stoupavost: | 230 m/s |
Maximální přeletová vzdálenost: | 3230 km |
Bojový rádius: | 1200 km |
Maximální přetížení: | 7,5 g |
Výzbroj: | 2x30mm kanony DEFA 552 se 140 kusy munice na zbraň; různá kombinace zbraní a podvěsů na 9 závěsnících do hmotnosti 6085 kg |