MFI 9

MFI 9 ULLa

Nový ultralight MFI (Malmo Flying Industries), vyvíjený firmou LD Aviation Prague, se poprvé ukázal na veřejnosti při příležitosti oslavy "Zavírání nebe", které se uskutečnilo 6. listopadu na letišti v Hradci Králové. Letadlo bylo dopraveno na valníku z mělnického hangáru, kde se na něm pracovalo přibližně jeden rok. První zkušební lety by se mohli uskutečnit již příští týden.

MFI se dříve využívalo jako letadlo pro základní výcvik vojenských pilotů ve Švédsku. Existovali i verze, kdy byli MFI vyzbrojeny raketami a rotačním kulometem. Později se začalo využívat ve zdejších aeroklubech, především pro přeškolení pilotů na PPL či k vlekání větroňů. Firma LDAP se jako první pokusila upravit MFI tak, aby vyhovoval limitům ultralehkých letadel. MFI UL se tedy od originální verze liší těmito změnami:

1, Letadlo nyní obsahuje dvě nádrže o obsahu 2 x 27 litrů. MFI by mělo leťet 5-6 hodin bez mezipřistání.
2, Úprava motorové lože umožňuje používat motory Rotax 912, 914. Popřípadě též Jabiru 6.
3, Nově navržený přístrojový panel.
4, Nově navržený způsob otevírání a zavírání kabiny.
5, Nová třílistá vrtule (komposit/dřevo) české výroby.
6, Zpevněný podvozek, upravené příďové kolo.
7, Příprava pro zabudování záchraného padáku.
8, Klapky mají 4 pozice.
9, Zavazadlový prostor za sedadly posádky (dřívě palivová nádrž)

Letadlo nyní váží pouze 285 Kg, přestože je celokovové konstrukce. Křídla obsahují pevné zabudované sloty. Druhý prototyp by se měl lehce lišit, největší změnou bude větší rozpětí.
Příští týden bychom se měli účastnit prvních záletů, které ukáží letové vlastnosti tohoto zajímavého, nového ultralightu. Cestovní rychlost se předpokládá vyšší než 200 Km/h...


7.11.2004