BRISTOL F.2B FIGHTER
MiG-21

Vzlet prvního prototypu (E-4/1) s elegantním "delta-křídlem" se datuje do roku 1956. V roce 1959 začaly dodávky prvních seriových kusů pro vojenské letectvo SSSR a v.r. 1961 obdrželo první kusy i naše letectvo a byla zahájena licenční výroba v Aeru Vodochody. Předpokládané vyřazení leounů této typové řady je v roce 2005.
Odhaduje se, že strojů MiG-21 všech verzí bylo vyrobeno okolo 11000 kusů, čímž se stal nejpočetnějším nadzvukovým stíhačem vůbec. S ohledem na počet není udivující, že MiG-21 byl nasazen v tolika ozbrojených konfliktech a válkách, jako žádný jiný letoun na světě.

TTD MiG-21MF

Motor: 1x R-13F-300 o tahu 64.8 kN
Délka: 15,76 m
Rozpětí: 7,15 m
Výška: 4,125 m
Plocha křídla: 23,0 m2
Prázdná hmotnost: 4 980 kg
Vzletová hmotnost: 8 212 kg
Maximální hmotnost: 9 661 kg
Rychlost: 2 230 km/hod (2,1 M)
Dostup praktický: 17 300 m
Dostup dynamický: 23 000 m
Dolet: 1 716 km
Dolet s max.zátěží: 600 km
Vzletová dráha: 650 m
Dojezdová dráha: 800 m
2 600 l
Výzbroj: 1x 23 mm kanón GŠ-23 a 200 náboji pumy, rakety, ŘS nebo přídavné nádrže na 4 vnějších závěsnících do celkové hmotnosti 1000kg


Fishbed-J
23.12.2003