Letecké vtipy

LETECKÉ VTIPY
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Radiokorespondence na moři:
1234: americká letadlová loď, změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, vy změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s 64 bojovými letouny na palubě, vy změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, OPAKUJI VY změňte kurz o 15st. jižně.
USS: kanadský 1234, zde kapitán americké letadlové lodi s doprovodnými plavidly, největší námořní vojenské síly na světě, VY změňte kurz o 15st. severně.
1234: americká letadlová loď, VY změňte kurz o 15st. jižně, tady kanadský maják.

Cessna 182 táhne Blaníka na laně a jsou nuceni prolétávat prostor třídy C. Cessna nemá rádio a tak koresponduje pilot Blaníka. Přibližně v půlce prostoru dostanou příkaz točit 90 stupňů doprava. Pilot Blaníka na to odpoví : "A jak to mám udělat ? Zařvat z okýnka ?"

Žák během výcviku má problémy s přistáním, nějak se mu nevedou.
žák: "finále 18 pravé, žádám touch and go"
TWR: "touch-touch-touch-touch and go povoleno"

Žák, totálně ztracen při navigačním letu, konečně najde nějaké letiště a řekne do rádia "Veliké letiště s malou Cessnou 152 na okruhu, oznamte své jméno !"

Posádka letadla British Airways žádá vytlačování od terminálu a věž odpovídá: " A kampak hodlají nejzkušenější aerolinie na světě dneska letět bez podaného let. plánu ??"

A/C: - Věž, žádáme stoupání
TWR: - Potvrzuji, jak vysoko hodláte stoupat ??
A/C: - Dokud to nespadne !!

DC-10 po trošku delším přistání...
TWR: American 751 Heavy, na konci dráhy doprava, bude-li možno, jinak Guadalupe exit z dálnice 101 zpět na letiště.

Věž: OK-ABC, stoupejte FL220 z hlukových důvodů...
OK-ABC jaký hluk můžeme dělat v FL200 ?
Věž: dovedete si představit, jaká je to rána, když se srazí 727 s 737 ??

Letadlo už mělo každou chvíli odstartovat, ale v poslední chvíli se vrátilo z rolovací dráhy. Po hodině čekání konečně zase vyrolovalo a vzlétlo. Jeden cestující se ptal stewardky:
"Slečno, nevíte, proč jsme se hodinu zdrželi?"
"Vím. Pilotovi se nezdál zvuk pravého motoru a hodinu trvalo, než jsme sehnali jiného pilota."

Pilot letadla ke kontrolní věži: "Ahóój, vy tam dóle, hádejte, kdo bude přistávat!"
Kontrolní věž zhasne světla na přistávací dráze a hlasí: "Ahóój, vy tam nahóře, hádejte, kde jsme!"

TWR: Oznamte nám očekávaný čas příletu
Pilot: No úterý by se mi docela hodilo

Pilot: Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.
TWR: Jaká je vaše pozice. Nemáme vás na radaru.
Pilot: Stojíme na stojánce a už celou věčnost čekáme na cisternu.

ŘLP ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: "No jo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že jsou dole"
Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj"

TWR: Jste Airbus 320 nebo 340
Pilot: Samozřejmě že Airbus 340
TWR: V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory

"Vážení cestující, vítáme vás na palubě našeho letadla. Podíváteli se vpravo, uvidíte velké město. Podíváte-li se vlevo, uvidíte malé město. Podíváte-li se pod sebe, ne přátelé, to nejsou obláčky, to jsou padáky naší posádky, která se s vámi tímto loučí a přeje vám příjemný zbytek letu."

Letí letadlo do Seattlu a venku je hrozná mlha, není vidět ani na deset metrů a najednou přestanou jít i všechny přístroje. Pilot celý zoufalý lítá sem a tam, jestli neuvidí nějaký maják nebo něco podobného, ale ono nic a taky už mu pomalu dochází palivo a cestující jsou docela nervózní. Nakonec trhlinou v mlze uvidí velký mrakodrap a v posledním patře za oknem pracuje nějaký chlápek. Tak pilot vykoukne z letadla a volá:
"Hej, dobrý muži, nevíte, kde to jsem?"
Chlápek odpoví: "Jistě. Jste v letadle."
A tu pilot provede manévr, otočí se o 230 stupňů a provede čisté přistání na letišti o pět mil dál. Cestující jsou samozřejmě úplně hotoví a ptají se, jak to dokázal.
"Jednoduše", odpoví pilot. "Položil jsem tomu muži jednoduchou otázku. Jeho odpověď byla zcela správná, ale naprosto k ničemu. Z toho jsem usoudil, že ten mrakodrap musí být sídlo Microsoftu a odtamtud je letiště pět mil severovýchodně!"

Letadlo, katastrofická situace bez východiska. Naděje na přežití žádná. Každou chvíli to spadne. Piloti posílají letušku k pasažérům, ať je na ten nevyhnutelný konec nějak připraví. Letuška (vesele s širokým úsměvem na tváři):
"Tak teď si všichni vytáhněte cestovní pasy a zvedněte je vysoko nad hlavou... Výýýborně, skvěle! Každý máte cestovní pas - nechybí někomu, že ne?!"
Chvíli se prochází a kontroluje: "Tááák a teď si každý svůj pas otevře na stránku s fotografií... Máme to všichni?! Tak počkáme tady na paní... Dobře. Máme. Tááák a teď si každý tu stránku odtrhněte, pečlivě srolujte do kornoutku a zasuňte si ji do zadku."
Jeden z cestujících: "NO DOVOLTE!!!! To už je snad trochu moc, ne?!"
Letuška zas na mikrofon: "Vysvětluju to tady pánovi a možná by to ostatní taky zajímalo - zachranářům se jinak hrozně blbě identifikují mrtvoly."

Letí letadlo a najednou se otevřou dveře pilotní kabiny, vyleze letuška a povídá:
"Není mezi cestujícími náhodou doktor?"
Ze zadního sedadla se zvedne chlápek a jde do pilotní kabiny.
Za chvíli se znovu otevřou dveře , vyleze letuška a povídá:
"Není mezi cestujícími náhodou pilot ?!!!"

K letišti se přibližuje dopravní letadlo, ze kterého trčí 50 párů nohou. Z intercomu se ozývá kapitán:
"Až zařvu 'TEĎ!', utíkejte jako o život!"

Mladý muž se ptá jedné své známé: "Poslouchej, ty prý teď chodíš s nějakým leteckým dispečerem...", načež ona rychle odmítne:
"Negativ..."

Jaký je rozdíl mezi bohem a pilotem ?
Bůh si nemyslí, že je pilot.

Televizní zpráva:
Pilot malého letadla provedl úspěšné nouzové přistání, poté, co mu došlo palivo. Obě osoby na palubě unikly beze zranění. Velitel místních hasičů: "Měli štěstí, že na palubě nebylo žádné palivo......."

TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 naslyšenou
pauza
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 !
znovu pauza
TWR: USAF 353, jste jak moje žena - nikdy neposloucháte!!
Pilot: Věž, USAF 553, možná, že kdyby jste ji oslovoval správným jménem, tak by jste dostal lepší odpověď.

Bylo to v dobách Sovětského Svazu a kontrolování, TU-154 byl na krátkém finále v Oslu. V blízkosti dráhy bylo veliké pole.
TWR: "Zkontrolujte [check] farmáře vpravo od dráhy"
Pilot: "Všichni pracují", odpověděl sovětský pilot s čistě ruským přízvukem.

Pilot: Bay App, žádáme 8300 feet.
TWR: Proč žádáte 8300 ??
Pilot: Protože už dvakrát jsem tady byl v 8500 a málem jsem se srazil s šílencem, který letět ve špatné výšce.
TWR: To je dobrý důvod, 8300 feet schváleno.

Pilot: Vež, cessna 12345, finále dráhy 11
TWR: Cessna 12345, nejste na finále. Finále je, když už nemusíte zatáčet, aby jste přiletěl k dráze.

C-130 provádí IFR přiblížení do Frankfurtu:
TWR: AF1733, finále 27r, vzdálenost 8 NM. Před vámi UH-1, 3 míle, zmenšete rychlost na 130 knots
Pilot: Potvrzujeme, zpomalíme našeho ptáčka na 130 knots jenom pro vás
Po chvíli
TWR: AF1733, vrtulník před vámi, 1,5 míle, zpomalte ještě na 110 knots.
Pilot: AF1733 zpomaluje dál na 110 knots
TWR: AF33, jste 3 míle od bodu dotyku, vrtulník před vámi nyní 1 míli, zpomalte na 90 knots
Pilot (poněkud rozlobeně): Pane, víte, jaká je pádová rychlost C-130 ??
TWR: Ne, ale zkuste se zeptat vašeho druhého pilota, ten by to mohl vědět.